مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 اسفند 1396 ساعت 11:102018-03-18اجتماعي

"بسطام" شهر تاریخ و عرفان


شهر تاریخی "بسطام" و مجموعه تاریخی آن در همه سال های گذشته یکی از پربازدیدترین سایت های تاریخی و گردشگری استان سمنان در ایام نوروز بوده است.

- شهر تاریخی "بسطام" و مجموعه تاریخی آن در همه سال های گذشته یکی از پربازدیدترین سایت های تاریخی و گردشگری استان سمنان در ایام نوروز بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این شهر تاریجی به واسطه تنوع بالای آثار تاریخی، آب و هوای مطبوع و وجود مقبره بایزید بسطامی سلطان العارفین و ابوالحسن خرقانی دو تن از برجسته ترین عرفای ایرانی در آن همواره مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی بوده است.

شهر بسطام در 6 کیلومتری شمال شاهرود واقع شده و در گذشته از شهرهای مهم ایالت قومس بوده و در کتاب ها و سفرنامه های زیادی به آن اشاره شده است.

در خصوص پیدایش شهر بسطام، صنیع الدوله در کتاب مطلع الشمس جلد اول سال 1302 هجری چنین می نویسد: شهر بسطام از بلاد قبل از اسلام است و چنین می نماید که بانی آن وستام معروف مباشر طاق وستام کرمانشاه بود.

برخی دیگر از مورخین بسطام را از بناهای (بسطام) سردار معروف خسروپرویز پادشاه ساسانی و فرمانروای خراسان و قومس و گرگان در قرن 6 میلادی می دانند.

اهمیت سیاسی و رونق اقتصادی بسطام در کنار حرم امامزاده محمد(ع)(فرزند امام جعفر صادق) و عارف بزرگ ایرانی بایزید بسطامی باعث گست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"بسطام" شهر تاریخ و عرفان

"بسطام" شهر تاریخ و عرفان